CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

I Love Flowers

I Love Flowers

Tuesday, November 30, 2010

♥ Kenapa Saya Sayang Dia ♥

saya sayang dia


Saya sayang dia sebab dia sayang saya.
Saya sayang dia sebab dia faham saya.
Saya sayang dia sebab dia selalu ada dengan saya tak kira susah atau senang.
Saya sayang dia sebab dia terima saya seadanya.
Saya sayang dia sebab dia tahu macam mana nak buat saya happy.
Saya sayang dia sebab dia selalu pujuk saya bila saya merajuk dan menangis.
Saya sayang dia sebab dia selalu ada dengan saya.
Saya sayang dia sebab dia tahu macam mana nak buat saya gelak.

P/S: awak  semua sayang DIA tak??hehe~!

♥ Tidurlah Kalau Nak Cantik ♥




Tolong jawab, siapa yang tidak suka tidur? Tidur memang dikaitkan dengan malas dan tidak produktif. Malah tidur yang melampau akan memudaratkan. Tetapi jika tidur cukup, tentulah tidak salah dan tubuh pasti lebih fit.
Tidur    sama    pentingnya dengan  air  dan  makanan tetapi  ada  orang  anggap tidur  ini  amalan  remeh. Padahal tidur adalah salah satu resipi sihat, cantik dan awet muda.  Tidak  percaya?  Ketika  tidur,  tubuh  bekerja  keras  memperbaiki  sel-sel  dan  jaringan  tubuh yang rosak. Otak pula sibuk mengisi  ruang  memori  dengan pelbagai perkara yang anda alami  dan  pelajari.  Tidur  yang dimaksudkan   ini   adalah   tidur yang   berkualiti.   Ada   beberapa  persoalan  mengenai  tidur  yang perlu kita tahu. Apakah pengaruh tidur  bagi  organ-organ  penting manusia?  Benarkah  tidur  yang terlampau  akan  membuat    anda gemuk?  Atau  sebaliknya  kurang tidur  boleh  menyebabkan  anda obesiti?

Kulit

Semasa  tidur,  tubuh  menghasilkan  hormon  pertumbuhan manusia  (human  growth  hormone/HGH)   dan   melatonin.   Fungsi kedua-dua hormon ini berkaitan dengan     kecantikan,     antaranya   untuk   memperbaiki   sel-sel  tubuh,  mencegah  penuaan  diri dan  meremajakan  kembali  jaringan-jaringan  tubuh  yang  telah haus.  Kerana  itu  jangan  hairan apabila terdapat perbezaan yang jelas  antara  kulit  orang  yang  cukup tidur dengan yang kurang tidur. Seseorang yang kurang tidur akan kelihatan lebih tua dari usia sebenarnya.  Sementara  yang  cukup tidur nampak lebih segar.
Mata
Mata  adalah  sensor  pertama manusia bagi memulai hari. Begitu mata melihat cahaya terang di pagi  hari,  ia  akan  mengarahkan tubuh untuk memulakan aktiviti. Dalam sehari otot-otot di sekitar mata akan bergerak-gerak ribuan kali mengikut ekspresi wajah. Sedih,    gembira,    berkerut, ketawa    semuanya    melibatkan tarikan otot-otot sekitar mata. Sebab itulah, tanda-tanda penuaan salah satunya ada di kerutan sekitar mata. Jadi untuk memastikan otot-otot  itu  punya  waktu  istirahat yang cukup setiap hari, tidur sangat diperlukan. Bagi   sesetengah   orang,   cahaya  mempengaruhi  cepat  atau lambatnya  seseorang   tidur   di samping   keselesaan. Ada   yang tidur  dengan  suasana  lampu  dipasang  dan  ada  juga  yang  tidur dalam keadaan gelap.
Paru-paru
Sama   ada   dalam   keadaan jaga mahupun tidur, udara akan masuk  ke  dalam  tubuh  melalui mulut   dan   hidung,   mengalir ke  saluran  pernafasan  dan  kemudian  ke  paru-paru.  Apabila udara  mengalir  dengan  baik  ke paru-paru, maka fungsi organ ini juga akan berfungsi dengan baik. Hasil  kajian  Dr.  Olga  Parra  dari Universiti   Hospital   Barcelona, Sepanyol mendapati, kesulitan tidur akan menimbulkan risiko serangan  angin  ahmar.  Ini  kerana adanya  gangguan  berkala  ketika bernafas. Jadi sangat jelas bahawa gangguan tidur adalah gangguan pernafasan  selama  tidur  kerana terhalangnya  aliran  udara  yang masuk ke dalam paru-paru.Nasihat beliau, lakukan aktiviti apa pun agar tubuh bergerak dan letih. Organ tubuh yang aktif bergerak akan mencapai puncak keletihan  pada  malam  hari  sehingga  membawa  kepada  tidur yang selesa, tanpa gangguan pernafasan selama tidur.

P/S: hehe..so jom tidur..haha..tp jgn terextra tido yea..tido yg berkualiti tu penting..~!

Monday, November 29, 2010

♥ Cinta VS Suka ♥

saya cinta sama BEAR ini..hehe..~!


Di hadapan orang yang kita cinta, hati kita akan berdegup kencang. 
Tapi di depan orang yang kita suka, hati kita akan gembira. 

Di depan orang yang kita cinta, musim sentiasa berbunga-bunga. 
Di depan orang yang kita suka, musim itu cuma berangin sahaja. 

Jikalau kita lihat di dalam mata orang yang kita cinta, kita akan kaku. 
Jikalau kita melihat mata orang yang kita suka, kita akan tersenyum. 

Di depan orang yang kita cinta, lidah kelu untuk berkata-kata. 
Di depan orang yang kita suka, lidah bebas berkata apa sahaja. 


Di depan orang yang kita cinta, kita menjadi malu.
Di depan orang yang kita suka, kita akan tunjukkan imej yang sebenar.

Kita tidak boleh merenung mata orang yang kita cinta.
Tapi kita selalu merenung mata orang yang kita suka.

Bila orang yang kita cinta menangis, kita akan turut menangis.
Bila orang yang kita suka menangis, kita akan membuat dia gembira.

Perasaan cinta bermula dari kata.
Perasaan suka bermula dari telinga.

Jadi, jikalau kita berhenti menyukai seseorang yang kita suka. Umpama kita membuang telinga kita. Tapi jika kita cuba menutup mata. Cinta berbuah menjadi airmata. Setiap orang akan mengalami ini dalam hidup mereka. 

P/S: saya cinta "AWAK"..bkn SUKA k..hehe..so pilih laa nk CINTA ke SUKA??..jeng..jeng..jeng..~!

Sunday, November 28, 2010

♥ Interview ♥

WUT IS ACTUARIAL SC??
hehe..hye bloggie..waa..dah 2 hari tak update blog..tp dah mcm setahun rasenye..bkn ape..fira g interview..hehe..ok meh cni nk dgr cite ke tak??haha..xde laa..mcm ni cite nye..tbe2 dpt short notice suh g interview..dah laa short notice..xsmpai 24 jam..kne pk scara kritical laa nk g ke tak..haha..ayat cm over je..hehe..interview tu kt STANDARD CHARTERED..nk praktical pon kne interview..haish..mcm2 laa dunia skrg ni..da moden sungguh..so setelah tak sampai 30 min fikir..pastu hati tergerak nk g..so g je laa..mak lak tak leh anta coz mak ade dinner..so terpaksa laa naik bus..hehe..mlm naik bus..sampai KL kol 7pg..nsib laa interview start at 10 a.m..sempat laa siap2..so nak masuk interview tu nervous gle..mcm nk g interview keje lak..haha..yelaa..100% speaking in english..da laa lme da tak interview..last interview pon mse kt UTP dulu..interview PETRONAS..tu pun mse F5..haha..so msuk je interview panel tu tny soalan ni yg fers skali..
WUT IS ACTUARIAL SCIENCE??haha..naik gelabah..igtkn tak nk tny..aku pon jwb laa dgn confidentnye..haha..tnpa sgn silu..actuarial sc ni 2ND tough course kt dunia tau..jgn main2..haha..dye pon mcm interested..haha..dye ckp " ouh nnt leh tau laa bile org mati eh"..fira pun ckp laa.."eh..bkn macam tu..tu dah syirik..actuary juz leh predict je..bkn tau da exact time org mati pon..tu sume keje Tuhan.."dye pon mcm gelak2 je..haha..so interview fira agak lme.tak tau laa npe..huhu..org len kjap je..pnat ouh tgk mke panel tu..kalo hensem tak pe..hahaha..demand lak kn??ok close case sal interview..~!






posing..~!




haa..pas interview..my beloved BF dtg laa amik..hehe..siap tunggu dpn bilik interview lg..haha..gile lah..sweet sungguh..hehe..thanx to him..sejam lebih dye tunggu dpn bilik interview tu.kesian awak..sorry eh??panel tu byk tny sgt laa..haha..pastu journey kitorg pon bermula..haha..g jalan2 lah..g mkn pastu plan nk g Mines..tgk2 parking mcm xde..so kitorg decide nk g MAHA tu..teringin gak nk tgk ade pe kt sane kn??tp da nk sampai tgk2 jammed gle..dah laa ujan lbt..so tak jd g laa..patah blik..so last2 skali g masjid..solat asar dulu..haha..pastu br laa kami berdua g Putrajaya..g tasik kt sane..waaa..cntik ouh..tenang je..tgh sakit pale pon tbe2 ilang cmtu je..hehe..kitorg jalan2 borak2..merepek2..haha..tgk2 dah kol 6 lbih..pastu g mkn kt Putrajaya tu..pastu blik laa..singgah masjid solat..hehe..sampai laa mlm dye tman fira..hehe..da kol 8.45 mlm cmtu kitorg pon bertolak laa g stesem bus bukit jalil..hehe..fira blik dgn adik laki fira..hehe..so my beloved one kne laa tunggu sampai my adik dtg..berani dye tggl fira sorg2??haha..tak mungkin laa..coz dye xkn bg fira jalan sorg2..hehe..SWEET tak??hahaha...so bile my adik da dtg..dye pon bertolak laa blik umah..hehe..kesian gile kt AWAK..msti awak penat kn layan kerenah fira yg mcm2..haha..sbr ek..saya syg awak..hehe..~!


P/S:  to sume yg terlibat secara langsung or tak langsung..TQVM..sangat menghargai jase korg time fira nk g interview smalam 27 NOV 2010..fira tak kisah sgt dpt place ke tak for dat one ..at least i got experiance..experiance tu pnting..hehe..saya syg awak semue..hehe~!

Thursday, November 25, 2010

♥ Lelaki Masak Tak Cool ♥


baru belajar masak ke bang??haha~!


Lelaki kini sudah tidak betah ke dapur. Bahkan ada yang lebih pakar berbanding wanita dalam bidang masakan. Ada umphh..
Eh lelaki memasak? Bukan ke lelaki lebih sinonim dengan makan di luar. Tak kan nak memasak pula. Kata orang mana cool lelaki memasak. Makan di kedai kan lebih cepat dan menjimatkan masa. Lagi pula, apa sangat la yang lelaki tahu tentang masakan.
Sinonim seorang lelaki, hanya tahu bertanya bila makanan dah sedia. Paling kurang, hendak tahu menu apa yang ada. Jarang rasanya lelaki akan masuk ke dapur untuk menolong menyediakan makanan. Apatah lagi hendak memasak.
Ada juga yang memandang serong apabila seorang lelaki berkebolehan dalam masakan. Jika lelaki bujang, ada yang cuba melihat apakah mereka itu lelaki lembut. Andai sudah berkeluarga, pandangan nakal mungkin menyusul bahawa barangkali mereka takut bini!
Benarkah begitu? Jika dilihat fenomena di restoran atau kedai makan, biasanya tukang masaknya adalah lelaki. Malah rancangan-rancangan masakan di kaca televisyen pula sering menampilkan chef dalam kalangan lelaki. Takcool?
Pandangan bahawa hanya kaum wanita tahu memasak barangkali telah lapuk. Lelaki kini sudah tidak betah ke dapur. Bahkan ada yang lebih pakar berbanding wanita dalam bidang masakan. Ada umphh..
Kalau dulu-dulu, antara kriteria calon isteri disarankan orang tua adalah memilih anak gadis yang pandai memasak. Kata mereka, kerana masakanlah hati suami tertambat di rumah. Hingga tidak lagi terliur masakan di luar.
Namun, kalau lelaki yang pandai memasak, bukankah itu satu bonus buat kaum wanita? Situasi sekarang sudah berubah. Isteri turut sama membanting tulang keluar mencari rezeki. Kadang-kadang tidak punya kesempatan untuk menyediakan makanan di rumah.
Di sinilah untungnya wanita bersuamikan lelaki yang pandai memasak. Andai punya ruang terluang lelaki yang boleh membantu mengambil alih tugas isterinya di dapur. Belum lagi ketika isterinya berpantang setelah bersalin. Sekurang-kurangnya ringan tanggungjawab isteri.
Cuba bayangkan keadaan begini. Seorang lelaki yang punya jawatan besar di syarikatnya pulang ke rumah namun tidak lokek untuk memasak bersama isteri. Bayangkan dengan masih memakai baju kerjanya siang tadi, seluar belum bertukar, tetapi menyinsing lengan memotong bawang. Barulah cool.
Memasak sama tanggungjawabnya dengan mengemaskan rumah, menjahit serta menyediakan pakaian anak bagi seorang lelaki. Membayangkan bahawa tiada ego yang tersimpan dalam hati seorang lelaki untuk membantu wanita bergelar isterinya.

P/S: waaa..bestnye kalo ade husband cool mcm ni..hehe~!

♥ Untuk Bakal Teman Hidupku ♥

cincin kawin nnt..haha~!


Untuk bakal teman hidupku, bacalah...
Bakal teman hidupku,
Aku diamanahkan kepada kamu,
Daripada bapaku sebagai wali,
Kepada kamu sebagai suami.
Bakal teman hidupku,
Maafkan aku jika tak seperti yang kamu mahu,
Maafkan juga segala tingkah laku ku,
Kerana...
Aku juga manusia biasa seperti kamu.
Bakal teman hidupku,
Ku pinta pada mu,
Bimbinglah aku,
Ke jalan yang satu,
Jalan yang lurus walau jauh beribu batu.
Bakal teman hidupku,
Maafkan segala cacat celaku,
Maafkan terkasarnya bahasaku,
Maafkan segala salah silapku.
Bakal teman hidupku,
Hanya satu yang ku pinta darimu,
Jagalah aku,
Sayangilah aku,
Dan..
Jujurlah padaku..

P/S: siapakah bakal teman hidupku??jeng..jeng..jeng..~!

Wednesday, November 24, 2010

♥ Cinta Itu Seperti Garam ♥

open house..~!

hehe..tibe2 fira rase nk berkongsi lak articel ni dgn sume..article ni SWEET SGT..fira bce kat I LUV ISLAM..selamat membaca k..hehe..~!

Amir dan isterinya sedang berada di dapur.
"Abang, sayang minta maaf kerana abang yang terpaksa memasak pada hari ini."
Amir tersenyum.
"Sayang sudah masakkan makanan yang sedap untuk abang hampir setiap hari. Kali ini, biarlah abang pula yang memasak untuk sayang. Sayangkan demam, sayang berehatlah."
Aisyah berkata,
"Tugas memasak, abang serahkanlah kepada Aisyah. Abang sudah seharian bekerja untuk mencari rezeki. Kini giliran Aisyah pula untuk melayani abang. Memasak dan melayan abang adalah kerehatan untuk Aisyah."
Amir berkata,
"Malam ini, biarlah abang yang memasak untuk Aisyah. Bukan selalu Aisyah dapat merasa masakan abang. Aisyah bimbang masakan abang tidak sesedap masakan Aisyah?"
Aisyah tersenyum dan berkata,
"Masakan abang tentulah sedap, tetapi tidaklah sesedap masakan Aisyah."
Amir tersenyum dan membalas,
"Masakan abang makin bertambah sedap. Selepas ini Aisyah akan merayu-rayu meminta abang supaya memasak untuk Aisyah."
Aisyah tersenyum dan berkata,
"Aisyah tahu, abang memasak menggunakan perencah kasih sayang, sebab itulah masakan abang makin bertambah sedap."
Amir tersenyum dan bertanya kepada Aisyah.
"Sayang, berapa banyak garam yang perlu abang masukkan ke dalam masakan ini?"
Aisyah menjawab,
"Abang masukkanlah garam dengan secukup rasa. Jangan terlalu banyak dan jangan terlalu sedikit."
Amir menjawab,
"Boleh sayang tolong abang untuk masukkan garam ke dalam masakan ini? Abang terpaksa mengalah, sayang lebih pakar dalam hal memasak berbanding abang."
Aisyah tersenyum dan menolong suaminya.
"Abang tahu kenapa kita kena masukkan garam dengan secukup rasa sahaja? Kenapa tidak boleh terlalu banyak atau tidak boleh terlalu sedikit."
Amir menjawab,
"Tukang masak profesional mahu menguji abang, ya? Kalau terlebih garam, masakan akan jadi masin dan kalau terkurang garam pula masakan akan jadi tawar."
Aisyah tersenyum.
"Kalau garam perlu dimasukkan dengan secukup rasa, bagaimana pula dengan cinta?"
Amir tersenyum dan menjawab,
"Abang mungkin kalah dengan Aisyah dalam hal memasak, tetapi abang tidak mahu kalah dengan Aisyah dalam soal cinta."
Aisyah tersenyum dan Amir meneruskan kata-katanya,
"Abang berikan cinta abang kepada Aisyah dengan secukup rasa. Cinta yang abang berikan kepada Aisyah, tidak lebih dan tidak kurang. Semoga cinta antara abang dan Aisyah tidak akan melalaikan kita daripada mengingati Allah."
Aisyah tersenyum dan berkata,
"Abang memang pakar dalam bercinta. Makin hari, makin Aisyah cinta kepada abang. Kadang-kadang, Aisyah rasa abang adalah pakar bius. Aisyah dibius cinta."
Amir tersenyum.
"Nasib baik abang tidak menjadi doktor. Kalau tidak, ramai pula pesakit yang terbius dengan bius cinta abang."
P/S: sweet tak??hehe~!

Tuesday, November 23, 2010

♥ Resepi Bakso Bibik ♥

CONTOH BAKSO BIBIK..~!


sekadar bekongsi resepi buat bakso by BIBIK..~!

Bahan untuk Sup:

1) lada putih
2) buah keras
3) bawang putih (1 1/2 atau 2 labu)
4) tulang lembu atau daging nye
5) garam gula secukup rasa

bahan-bahan 1,2 dan 3 ni semua kena tumbuk yea..~!

Bahan-bahan yg lain,

1) cili merah
2)bebola daging
3) tauge
4) daun bawang
5) sos cili
6) kicap manis
7 bawang goreng


CARA-CARA NK BUAT:-

1) Panaskan air dlm periuk..bila air tu mendidih baru laa masukkan tulang daging or daging tu..
2) Tunggu sehingga daging empuk.Masukkan lada putih, buah keras dan bawang putih yg     telah ditumbuk dalam periuk td tu..
3) Pastu masukkan garam dan gula secukup rasa..
4) Kukus bebola daging..
5) Nak buat cili nye, rebus cili merah beberapa minit..pastu cili tu di blend kn..
6) Pastu celur bihun dan tauge..
7) Potong laa daun bawang untuk hiasan..
8) Pastu dah siap mkn laa..hehe..

Makan bakso dgn sos cili dan kicap manis..baru sedap..hehe..~!

P/S: SELAMAT MENCUBA..fira pon baru fers time try hari ni..hehe~!

Monday, November 22, 2010

♥ Kebahagian Dalam Perpisahan ♥

akhirnye my favourite lagu masuk final AJL(Anugerah Juara Lagu)..sila bace elok2 yea..bkn penyanyi..tp lagu..(oops, abes laa kalo SI MEERA AZRIN bce)..tu BF dye tu..pape pon..CONGRATS to SHAHIR..~!


BF meera azrin..hehe~!


waaa..hensem giler berbaju melayu..hehe~!

Nie lirik lagu yg best tu:-


Tak perlu ucapkan sepatah kata
Kerana lantang terbaca dari muka
Kau dan aku sudah tiada keserasian di jiwa
Mungkin magisnya sudah hilang
Tak perlulah kita mencuba lagi
Betulkan kesilapan perhubungan ini
Bila setiap perbincangan menjadi perbalahan
Manakah agaknya cinta kasih?
Embun pun takkan mampu menyubur sekuntum
Bunga yang layu pada musim luruh
Yang dulunya mekar disinar suria
Bila sudah kering pasti akan gugur
Seperti cinta kita yang jelas ternyata
Semakin lama semakin rekah
Menimbulkan tanya apa mungkin kita
Temu kebahagiaan dalam perpisahan
Tiap titis airmata kau tangiskan
Ku dah cukup menampung selautan
Begitu lama ku pendam tapi hanya berdiam
Kerana cuba menafi realiti
Embun pun takkan mampu menyubur sekuntum
Bunga yang layu pada musim luruh
Yang dulunya mekar disinar suria
Bila sudah kering pasti akan gugur
Seperti cinta kita yang jelas ternyata
Semakin lama semakin rekah
Menimbulkan tanya apa mungkin kita
Temu kebahagiaan dalam perpisahan..


P/S: gudluck to MEERA'S boyfriend for AJL..hehehe~!


♥ Rase Bersyukur ♥

"It's hard to believe..That I couldn't see..You were always there beside me.."..hehe..oops..tibe2 je..haha..ocay jgn merepek wahai cik safirah..back to da topic..hehe..actually nyr fira rase sgt bersyukur coz dah jumpe org yg fira sgt sayang..oops?? apakah??haha..ocay macam ni..semua wanita inginkan calon husband yg baik kan..same laa cm fira..ALHAMDULLILLAH..fira dah jumpe dye..hehe..nk tau tak sape??haha..mane leh tau kn?? i do appreciate him sgt2..nak tau sebab ape?? sebab "dye" ni :~


 ♥ seorang yg beriman  ♥
 ♥ seorang yg bertanggungjawab  ♥
 ♥ seorang yg mengambil berat   ♥
  ♥ seorang yg caring ♥
 ♥ seorang yg sgt memahami  ♥
  ♥ seorang yg cool..tak mudah marah  ♥
♥ seorang pendengar yg setia(even da mengantok pun still dgr fira bercerita) 

yang penting sepanjang fira knal "dye", dye ni beriman..selalu tegur fira kalau fira wat salah..i do appreciate him..hopefully hubungan kami akan kekal sepanjang hayat..AMIN..kita hanya boleh merancang..tp hanya ALLAH yg menentukan..doa2 kan laa yea..hehe..


ni laa org yg dimaksudkan..~!


p/s: i love you so much..~!

♥ Tips Kekal Segar Sepanjang Hari ♥


after ETR presentation:)


Anda mengalami masalah mengantuk di waktu pagi?
Rasulullah s.a.w. tidak tidur selepas menunaikan solat subuh kerana Allah s.w.t. memberkati umat ini yang berpagi-pagi, seperti satu hadith yang berbunyi:
"Ya Allah, berkatilah umatku yang berpagi-pagi"
Untuk itu, para fuqaha' memakruhkan tidur selepas solat subuh. Disebutkan ulama bahawa tidur selepas solat Subuh adalah makruh, dikecualikan dari kemakruhan ini adalah mereka yang berjaga malam uuntuk qiyam dan sebagainya.
Ada tips yang boleh diamalkan jika kita mahu kekal berjaga pada waktu pagi. Tips ini saya dapat dari ayah sahabat saya. Mari kita amlkan 5S ini :
01.Subuh
Jangan tinggal solat Subuh bagi yang boleh melaksanakannya. Dan lebih elok, sambung dengan bacaan Ma'thurat atau al-Quran.
02.Senaman
Buatlah senaman yang ringan dalam rumah, kalau rajin, berjoging di luar rumah. Jalan kaki juga dikira senaman.
03.Sembang
Rupanya borak-borak pun boleh hilangkan mengantuk. Selalu juga buat kalau ada sahabat yang turut tidak tidur lepas subuh. Tapi jangan sembang benda- benda yang lagha; nanti pagi-pagi sudah kumpul dosa. Nauzubillah.
04.Sapu rumah
Betul, kalau tidak percaya, cubalah. Ini juga salah satu senaman.
05.Selesai atau Sempurna
Pastikan semua yang kita buat tu semuanya selesai. Yela, nak hilangkan mengantuk, kita pun pergi la cari penyapu nak sapu rumah, tapi tidak sampai 3 minit, kita sudah masuk tidur balik sebab tak tahan mengantuk sangat.
Kesimpulannya, tips 5S ini perlulah dilaksanakan dengan sempurna supaya ia betul- betul berkesan.
Dan bagi saya, ada dua S yang saya buat untuk hilangkan mengantuk dan tidak tidur lepas subuh.
Pertama, saya mandi , bila tubuh dah segar secara tak langsung, saya rasa semangat, tidak banyak pun sikit.
Kedua, study atau siapkan kerja yang tidak siap. Masa ni la saya ambil peluang selesaikan tugasan yang pensyarah bagi sebab malam selalunya saya tidur awal.
Ok, selamat beramal dan jika ingin wajah berseri ataupun awet muda, jangan amal tidur lepas Subuh yea:)

p/s :marilaa kite try beramai2 yea..hehe~!