CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

I Love Flowers

I Love Flowers

Monday, December 06, 2010

♥ Salam Maal Hijrah ♥




Assalamualaikum semua.. Pejam celik-pejam celik, kita dah masuk awal muharram dah..Sekejap je masa berlalu..
Macam mana dengan azam kita pada tahun ni? 
Dah tertunai ke?
Harap-harap macam tu lah..




Untuk menyambut Maal Hijrah pada kali ini,
marilah kita sama-sama pasakkan azam yang satu,
ingin membela dan menegakkan agama Islam.
Walaupun sepahit mana dugaan yang bakal datang,
kita sebagai seorang muslim harus tabah menghadapinya kerana 
hijrah itu sememangnya memerlukan pengorbanan.

Allah juga ada berfirman dalam Surah An-Nisa' ayat 100,

"Dan sesiapa berhijrah pada jalan Allah (untuk membela dan menegakkan Islam), nescaya dia akan dapati di muka bumi ini tempat berhijrah yang banyak dan rezeki yang makmur dan sesiapa yang keluar dari rumahnya dengan tujuan berhijrah kepada Allah dan Rasul-Nya, kemudian dia mati (dalam perjalanan), maka sesungguhnya telah tetap pahala hijrahnya di sisi Allah, dan (ingatlah) Allah Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani."

Di kesempatan ini, fira ingin memohon maaf atas segala kekhilafan dan keterlanjuran kata sepanjang fira mengendalikan blog ni..Dan tak lupa maaf 
kepada keluarga dan sahabat seperjuangan..
Semoga kita sama-sama dapat mengembangkan nur Islam di muka bumi Allah ini..insyaALLAH..


To do list for celebrating Maal Hijrah 1432 H :-

-doa akhir tahun dan awal tahun 
-tanamkan azam dan istiQamah dalam melakukannya
-berpuasa sunat pada awal muharram
-puasa sunat pada 9 & 10 Muharram


P/S: Semoga hijrah kita pada kali ini 
lebih baik daripada tahun-tahun sebelum ini. 
Sama-samalah kita berdoa agar azam kita untuk melihat 
Islam terus membangun tercapai..AMIN..


11 comments:

waney said...

salam ma'al hijrah frean~! :)

izzatul atiqah azhar said...

azam tahun baru nak kawin ke ?? jeng3x ..

salam maal hijrah :)

safirah ahsanuddin said...

wane: salam maal hijrah too..hehe..

k.izzatul: kawin??haha..oh no..hehe..salam maal hijrah k.izzatul..kawen jgn lupe jmput yea..:D

Prince Halilintar said...

salam maal hijrah jugak..semoga naik ke jinjang pelamin cepat2 eh fira..hehe

safirah ahsanuddin said...

naik pelamin??aik??asal fira dulu ni??haha..prince dulu laa k??haha:)

Atira Aidil said...

selamat tahun baru!

safirah ahsanuddin said...

selamat tahun br too tira:)

izzatul atiqah azhar said...

kami lambat lagi nak kawin :P

safirah ahsanuddin said...

ecece..haha..jgn lupe jmput ek korg berdua??korg da keje msti kawin cpat lah:)

izzatul atiqah azhar said...

x de la .. org yg blajar tu nk kawin cpt .. lalalala ..

hahahahaa :)

safirah ahsanuddin said...

eh??haha..tak laa..mne de..haha:)